Social Icons

Social Icons

Selasa, 1 Mac 2011

Kediaman PM dibuka semula untuk lawatan

2011/03/02

PUTRAJAYA: Kediaman rasmi Perdana Menteri di Kompleks Seri Perdana, di Presint 10 di sini, kini dibuka semula kepada lawatan orang ramai setiap hari dari jam 9 pagi hingga 3 petang kecuali Jumaat.

Pejabat Perdana Menteri dalam kenyataannya, berkata orang ramai yang ingin berkunjung ke Seri Perdana boleh mendapatkan keterangan lanjut mengenai jadual dan permohonan lawatan menerusi laman web www.seriperdana.gov.my atau menghubungi talian 03-8888 8200 dan 03- 8888 8201.
Katanya, pembukaan bahagian tertentu seperti Blok Protokol dan Blok Bankuet, Seri Perdana membolehkan orang ramai mengetahui lebih lanjut acara rasmi yang berlangsung di situ termasuk menjadi tuan rumah kepada pembesar dan misi diplomatik luar negara.

Langkah ini juga membolehkan orang ramai menyaksikan pelbagai koleksi, hadiah, anugerah dan cenderahati yang diterima oleh Perdana Menteri daripada pembesar luar dan dalam negara di galeri pameran yang juga terletak di Aras Bawah, Blok Bankuet.

Setiap lawatan akan bermula dari Aras Bawah, Blok Bankuet dan pengunjung akan dibawa ke ruang pameran yang memaparkan sejarah mengenai institusi Perdana Menteri, sejarah rumah Perdana Menteri terdahulu dan majlis rasmi yang diadakan di situ.

Blok Protokol pula orang ramai akan dibawa mengunjungi bilik tetamu, bilik mesyuarat dan bilik jamuan yang terdapat di Aras 1 dan juga di bawah blok tersebut, sebelum dibawa melawat kawasan Laman Sari di perkarangan Seri Perdana.

Copy from KOSMO! Onl

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang Ads

 

Sample text

Sample Text

Sample Text