Social Icons

Social Icons

Khamis, 17 Mac 2011

2 nyaris maut bas terbakar

GOMBAK: Seorang pemandu bas ekspres dan pembantunya nyaris maut apabila kenderaan dipandunya terbakar ketika tiba di Kilometer 23.2 di Lebuhraya Karak, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, bas ekspres dua tingkat yang datang arah Genting Highlands menghala ke Kuala Lumpur untuk mengambil penumpang di Plaza Rakyat terpaksa berhenti secara mengejut selepas tayar belakang sebelah kiri pancit dan terbakar.


Difahamkan, ketika kejadian, pemandu berusia 27 tahun dan pembantunya 29 tahun, dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk mengambil penumpang, namun kenderaan dinaiki tiba-tiba terbakar.

Pemandu terbabit, T Ramu berkata, selepas tayar bas terbabit pancit, dia memberhentikannya di tepi jalan, namun terkejut apabila diberitahu rakannya bahagian enjin terbakar.


Menurutnya, dia dan rakannya cuba memadamkan kebakaran terbabit menggunakan air di dalam baldi yang kebetulan dibawa bersama, namun gagal apabila api mula merebak.


“Saya bersama rakan cuba memadam bas yang terbakar hampir separuh badan menggunakan pemadam api, namun gagal mengawal kebakaran terbabit.

“Selepas gagal memadamkan kebakaran itu, kami menyelamatkan diri dengan membawa bersama dua beg pakaian,” katanya.


Anggota Bomba dan Penyelamat dari Balai Bomba Selayang tiba ke tempat kejadian kira-kira 20 minit kemudian, namun gagal menyelamatkan bas terbabit yang hangus terbakar.

Copy from myMetro Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang Ads

 

Sample text

Sample Text

Sample Text