Social Icons

Social Icons

Selasa, 29 Mac 2011

BN azam tebus kekalahan di Selangor

Oleh Norfatimah Ahmad
tim@bharian.com.my
2011/03/30

 MUHYIDDIN   beramah mesra dengan jemaah Masjid Ubaidullah selepas menunaikan solat Zuhur di Taman Tasik Ampang, semalam.
MUHYIDDIN beramah mesra dengan jemaah Masjid Ubaidullah selepas menunaikan solat Zuhur di Taman Tasik Ampang, semalam.
TPM yakin strategi diatur boleh capai kemenangan

KUALA LUMPUR: Perebutan kerusi di Selangor pada pilihan raya akan datang dijangka lebih sengit berikutan matlamat Barisan Nasional (BN) merampas semula sekurang-kurangnya sembilan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang berpotensi dimenangi bagi membolehkan BN kembali memerintah negeri itu.

Walaupun menyedari akan menghadapi tentangan, bagi Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, ia tidak mustahil dicapai dan memerlukan usaha gigih semua pihak dalam parti komponen BN.
“Strategi sudah mula diatur untuk menebus kembali sembilan DUN berkenaan supaya BN memperoleh sekurang-kurangnya 30 kerusi, sekali gus memerintah semula Selangor.

"Ia suatu pertempuran yang sengit kerana kita sedar pembangkang tidak akan mudah menyerah kalah. Oleh itu rakan-rakan BN di Selangor diingatkan supaya bekerja keras bermula sekarang," katanya pada sidang media selepas Majlis Ramah Mesra di Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Tasik Ampang, di sini semalam.

Majlis dihadiri kepemimpinan RELA, Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKKP), pertubuhan bukan kerajaan, belia, rukun tetangga, ahli jawatankuasa masjid dan surau sekitar Selangor. Muhyiddin mengadakan lawatan sehari ke Selangor semalam.

Turut hadir, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal; Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar yang juga Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor dan Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Donald Lim Siang Chai yang juga Naib Presiden MCA.
Muhyiddin berkata, lawatannya ke kawasan bandar dan luar bandar di Selangor semalam adalah antara langkah untuk melihat keadaan dan tahap penerimaan rakyat kepada BN dan barisan kepemimpinan parti.

Beliau berkata, menerusi interaksi dan maklum balas yang diterima sepanjang lawatan, beliau nampak banyak penilaian positif diberikan terhadap tindakan kerajaan.

“Ada yang menunjukkan harapan tinggi mereka kepada kerajaan, terutama Pusat apabila meminta kerajaan terus memberi perhatian membela nasib rakyat miskin dan menyalurkan bantuan kewangan.

"Mungkin kerana mereka faham pendekatan Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) berkaitan gagasan 1Malaysia, menyebabkan mereka lebih yakin. Ia bukan saja berdasarkan ungkapan rakyat tetapi dapat dilihat menerusi bahasa badan apabila mereka keluar beramai-ramai dengan mesra dan sukarela. Ini petanda baik kepada kepemimpinan BN," katanya.

Copy from Berita Harian Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang Ads

 

Sample text

Sample Text

Sample Text