Social Icons

Social Icons

Selasa, 24 Ogos 2010

Surau disimbah cat merah


SURAU Taman Seri Pulai Seremban yang menjadi sasaran pihak tertentu menyimbah cat dan membaling botol arak. Gambar kecil Mohd. Hasbi menunjukkan cermin pintu gelongsor surau yang disimbah cat.


SEREMBAN – Entah apa motifnya, sebuah surau yang baru sebulan digunakan jemaah menjadi sasaran pihak yang tidak bertanggungjawab menyimbah cat dan membaling beberapa botol minuman keras dalam kejadian di Taman Seri Pulai di sini semalam.

Kejadian yang dipercayai berlaku di antara pukul 1 dan 5 pagi itu mengakibatkan pintu gelongsor surau rosak terkena cat merah. Beberapa tingkap dan dinding yang dibaling dengan botol arak bagaimanapun tidak mengalami kerosakan.

Pengerusi surau terbabit, Mohd. Hasbi Ismail, 35, (gambar) memberitahu, sebelum menyedari kejadian itu, dia ada mendengar bunyi seseorang membuang tong cat di belakang rumahnya yang terletak kira-kira 100 meter dari rumah ibadat itu.

“Saya tidak pula bangun kerana tidak mengesyaki apa-apa. Saya terus menyambung tidur untuk bangun sahur.

“Bagaimanapun, apabila saya tiba di surau itu untuk solat Subuh pada pukul 6 pagi, saya terkejut apabila melihat pintu gelongsornya telah disimbah cat merah,” katanya ketika ditemui pemberita di sini semalam.

Copy from KOSMO! Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang Ads

 

Sample text

Sample Text

Sample Text