Social Icons

Social Icons

Sabtu, 21 Ogos 2010

Pandu berhemah dapat diskaun tol


SHAZIMAN sambil diperhatikan Noorizah (kiri) memangkah kertas undi 'Saya Sokong Mufors' di Restoran Jejantas USJ, Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA – Kementerian Kerja Raya mencadangkan kepada syarikat-syarikat pemegang konsesi lebuh raya agar turut memberikan diskaun istimewa bagi bayaran tol kepada para pemandu berhemah sempena perayaan Aidilfitri ini.

Menterinya, Datuk Shaziman Abu Mansor berkata, keistimewaan itu antara lain bertujuan mengurangkan kadar kemalangan jalan raya yang lazimnya meningkat ketika musim perayaan.

“Katakanlah dari sini nak ke Melaka, sepatutnya (ambil masa) dua jam. Tetapi kalau dia boleh sampai satu jam atau satu jam setengah, maka dia tak dapat diskaunlah.

“Ini adalah perkara yang boleh difikirkan oleh pihak konsesi untuk menggalakkan orang ramai memandu mengikut kelajuan yang sepatutnya dan mungkin diskaun ini kena beri lebih tinggi lagi,” katanya selepas merasmikan Galeri Malaysia Bersatu Untuk Keselamatan Jalan Raya (Mufors) di Restoran Jejantas USJ di sini semalam.

Copy from KOSMO! Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang Ads

 

Sample text

Sample Text

Sample Text