Social Icons

Social Icons

Isnin, 24 Januari 2011

Lari ke Mekah untuk bersembunyi


BANGI – Ketua Sidang Parlimen Roh, Ummu Jah kini dikatakan bersembunyi di Mekah, Arab Saudi ekoran tindakannya cuba menghidupkan semula ajaran Al-Arqam yang difatwakan sesat telah dihidu pihak berkuasa agama negara ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom (gambar) berkata, pihaknya percaya Ummu Jah, 57, kini bersembunyi di negara berkenaan selepas tindakannya itu dikesan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Menurut beliau, ketika ini Jakim sedang memantau pergerakan saki-baki pengikut ajaran terbabit dan dibantu oleh Majlis Agama Islam kesemua negeri terutama Majlis Agama Islam Selangor (JAIS).

“Kami percaya dia (Ummu Jah) kini (bersembunyi) di Mekah. Berdasarkan trend (ketua) ajaran sesat sebelum ini, kita percaya dia tidak akan tampil membantu siasatan.

“Ketika ini (dakwaan cuba menghidupkan semula Al-Arqam) sedang dipantau secara serius,” katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Majlis Ramah Mesra Bersama Peserta Diploma Pentadbiran Islam di Institut Latihan Islam Malaysia (ILIM), Bandar Baru Bangi di sini semalam.

Copy from KOSMO! Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang Ads

 

Sample text

Sample Text

Sample Text