Social Icons

Social Icons

Rabu, 8 September 2010

Rasidi terlepas hukuman gantung


ZAHARAH memeluk Rasidi sebaik hakim melepas dan membebaskannya daripada tuduhan membunuh empat ahli keluarganya di Mahkamah Tinggi Seremban 2 semalam.


SEREMBAN - Mahkamah Tinggi di sini semalam melepas dan membebaskan Rasidi Ismail yang menghadapi tuduhan membunuh empat ahli keluarganya pada 5 Januari lalu atas alasan dia tidak siuman.

Dengan keputusan itu Rasidi, 32, terlepas hukuman gantung dan diperintahkan ditahan di Penjara Kajang, Selangor sehingga mendapat perkenan Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Muhriz Tuanku Munawir.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Ahmad Nasfy Yasin membuat keputusan itu kira-kira pukul 10.30 pagi selepas mendapati Rasidi disahkan menghidap penyakit paranoid schizophrenia iaitu halusinasi, ilusi, paranoid dan kepercayaan palsu oleh Hospital Permai, Johor.

Rasidi yang memakai kemeja berwarna hitam dan duduk di kandang tertuduh kelihatan tenang ketika keputusan dibacakan oleh Ahmad Nasfy.

"Walaupun di peringkat awal pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie terhadap tertuduh, bagaimanapun pada akhir kes saksi dari Pakar Runding Forensik Psikiatri Hospital Permai, Dr. Badi'ah Yahya memberitahu mahkamah bahawa tertuduh mengalami paranoid schizophrenia.

Copy from KOSMO! Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang Ads

 

Sample text

Sample Text

Sample Text