Social Icons

Social Icons

Ahad, 8 Mei 2011

Askar jadi juara tawan kerapu gergasi

Oleh Mohd Iskandar Ibrahim
mohdiskandar@bharian.com.my
2011/05/09

  • Foto

    PESERTA Kategori Pantai memulakan cabaran pada Karnival GP Joran 2011 anjuran Berita Harian di Tanjung Leman, Mersing, semalam.

  • Foto

    ABDUL RAHMAN (lima dari kanan) dan Mior Kamarul (dua dari kanan) serta Kamaruzzaman (lima dari kiri) bersama pemenang Kategori Laut dan Pantai di jeti Tanjung Leman, semalam.

  • Foto

    MOHAMAD SAIFUL yang berjaya menjadi johan Kategori Laut Dalam memikul kerapu seberat 15.22 kilogram.

Johan Kategori Laut Dalam GP Joran 2011 pusingan kedua bawa pulang RM20,000

MERSING: Kerapu seberat 15.22 kilogram yang menyambar umpan pancingnya di saat akhir sebelum bot bertolak pulang, membawa tuah kepada seorang anggota tentera untuk muncul Johan Kategori Laut Dalam yang meraih RM20,000 pada Karnival Memancing GP Joran 2011 pusingan kedua di Tanjung Leman, semalam.

Ikan kerapu yang menelan umpan pada jam 8.33 pagi milik Mohamad Saiful Azmi Hamzah, dari Selangor itu, yang pertama kali menyertai GP Joran tahun ini, membolehkan beliau menewaskan hampir 1,000 peserta termasuk Singapura dan Indonesia.

Tempat kedua kategori sama dimenangi Syed Mohd Shukri Syed Mohd Idris dari Johor, yang menaikkan ikan tenggiri seberat 9.48 kilogram dan meraih RM10,000 manakala Mohd Hatta Abd Rahim dari Johor pemenang ketiga dengan tangkapan tenggiri 8.26 kilogram dan hadiah RM4,000.

Bagi Kategori Pantai, acara disertai kira-kira 750 pemancing itu dimenangi seorang pengurus perkapalan, Mohd Ariffin Selamat, dari Terengganu, yang menaikkan ikan pari seberat 12.11 kilogram, sekali gus membawa pulang wang tunai RM20,000 dan hadiah iringan.

Naib juara diraih peserta Pahang, Mohd Nordin Ibrahim, yang menjinakkan pari seberat 11.18 kilogram untuk menerima RM10,000, manakala tempat ketiga diraih Razmi Omar juga dari Pahang yang membawa pulang RM4,000.

Kategori Khas Laut Pari dimenangi Muhammad Hazwan Harudin yang menaikkan ikan seberat 36.35 kilogram dan RM1,000, manakala kedua, Busu Johan ikan seberat 28.48 kilogram bagi meraih RM500, manakala tempat ketiga menjadi milik M Razali Abdul Rahman dengan RM300.
Hadiah pertandingan itu disampaikan Pegawai Daerah Mersing, Abdul Rahman Dewam. Hadir sama, Pengarang Kumpulan Berita Harian, Datuk Mior Kamarul Shahid serta Presiden dan Ketua Eksekutif Johor Corporation (JCORP), Kamaruzzaman Abu Kassim.

Pusingan kedua Karnival GP Joran Berita Harian 2011 berlangsung serentak dengan Karnival Tanjung Leman, mendapat kerja sama kerajaan Johor, Jabatan Pelancongan Johor dan Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM).

JCORP dan anak syarikatnya, Damansara Assets Sdn Bhd, memberi sokongan padu selaku penaja eksklusif pusingan kedua, manakala Perusahaan Otomobil Kedua (PERODUA) selaku penaja utama keseluruhan karnival GP Joran 2011.

Sumber:Berita Harian Online


http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Askarjadijuaratawankerapugergasi/Article

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang Ads

 

Sample text

Sample Text

Sample Text