Social Icons

Social Icons

Rabu, 20 Oktober 2010

USM bolot 7 anugerah di London


ABDUL LATIFF (depan dua dari kanan), Nor Fasihah (depan kanan), Yohanes (depan tiga dari kanan) dan Ghaddafy (depan empat dari kanan) disambut meriah oleh warga USM di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas semalam.


BAYAN LEPAS - Tiga pelajar Universiti Sains Malaysia (USM) mengharumkan nama negara apabila mencapai kemenangan cemerlang dalam British Invention Show di Alexandra Palace, London baru-baru ini.

Selain memperoleh pengiktirafan emas dalam kategori masing-masing, hasil penyelidikan mereka turut memenangi empat hadiah khas juri pada pameran yang berlangsung pada 13 hingga 16 Oktober lalu.

Inovasi penggunaan kanji untuk menghasilkan plastik terurai hasil idea Nor Fasihah Zaaba, 23, memenangi pingat emas, Emas Berganda dan Hadiah Khas Inovasi dari Russia.

Penyelidikan Muhammad Ghaddafy Affendy, 24, tentang bateri polimer zink untuk menyelesaikan masalah kebocoran dalam bateri biasa dengan menggunakan sagu mendapat pingat emas dan Hadiah Khas Platinum.

Turut mencipta kejayaan ialah inovasi penggunaan tayar terpakai untuk mengelakkan hakisan sungai dan bukit oleh Yohanes Saimi, 23, apabila memenangi pingat emas dan Hadiah Khas Berlian.

Copy from KOSMO! Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnang Ads

 

Sample text

Sample Text

Sample Text